loading...

سلامت

بازدید : 13
دوشنبه 5 تير 1402 زمان : 17:35

کاشت ابرو نیز فرآیندی شبیه به کاشت مو است. در واقع فولیکول‌های سالم باید به قسمتی از ابرو که دچار ریزش شده است، انتقال یافته و پیوند انجام گیرد. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که فولیکول مو از کجا تامین می‌گردد؟ اگر متخصص بخواهد از مو‌های موجود در ابرو برای استخراج فولیکول استفاده کند، قطعاً همان قسمت که مشکلی ندارد نیز تخلیه خواهد شد. لذا کاشت ابرو با استفاده از فولیکول موی پشت گوش و یا در درجه دوم، موی پشت سر انجام خواهد شد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

مرحله اول : طراحی ابرو

در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید و به او بگویید چه مدل ابرویی را دوست دارید. در زمان کاشت به همان شیوه که دوست دارید، طراحی ابرو انجام گرفته و کاشت فولیکول‌ها در محدوده مشخص شده صورت می‌گیرد.

مرحله دوم : برداشت گرافت

مو به صورت دسته‌های تک شاخه‌ای، دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه رشد می‌کند که به هر شاخه، گرافت گفته می‌شود. اکنون متخصص برای ایمپلنت ابرو، به سراغ برداشت گرافت از بانک مو خواهد رفت.

مرحله سوم : کاشت فولیکول

سپس فولیکول مو در قسمتی از ابرو که ریزش داشته است، کاشته می‌شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد تا هم فولیکول در عمق مناسب قرار گرفته و هم زاویه کاشت متناسب با طرح اولیه باشد.

بیش تر بدانید: آیا با روش های درمان جوش صورت آشنایی دارید؟

بررسی روش های کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو به روش SUT

در پیوند طبیعی ابرو باید طراحی زیبا و متناسب با چهره برای ابرو در نظر گرفته شود تا نهایتا نتیجه کار بسیار زیبا و مورد پسند واقع شود. در کاشت ابرو روش SUT، بدون نیاز به جراحی، درد، خونریزی و به صورت مستقیم فولیکول مو در محل بدون مو قرار می‌گیرد. با این روش، زاویه‌سازی طبیعی ابرو به خوبی انجام می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FUT

این یک روش قدیمی است که در آن پزشک از قسمت بانک مو، یک لایه پوست نازک را برداشته و سپس از طریق میکروسکوپ، پیوند‌ها از روی نوار مو برداشته می‌شوند و کاشت انجام می‌گیرد.

بیش تر بدانید : قیمت فیلر لب در سال 1402 چقدر است؟

کاشت ابرو به روش FIT

این روش در واقع قدیمی‌ترین روش پیوند ابرو است که از آن بیشتر برای افزایش تراکم ابرو‌ها استفاده می‌شود. همچنین در این روش احتمال آسیب به فولیکول مو نخواهد بود.

کاشت ابرو به روش DHI

در روش دی اچ آی، فولیکول مو به کمک DHI Implanter برداشته شده و مستقیما در جایگاهی که مو وجود ندارد، کاشته می‌شود. در نتیجه عوارض ناشی از جراحی را نخواهد داشت. از سویی دیگر درصد موفقیت آن بیشتر خواهد شد.

کاشت ابرو به روش MICROGRAPHT

در روش میکروگرافت نیز بدون جراحی و از طریق تجهیزات اتوماتیک برای انتقال فولیکول مو از بانک مو به ابرو استفاده خواهد شد.

کاشت ابرو به روش ترکیبی

روش ترکیبی در اصل ترکیب روش اف یو تی و اف آی تی است. در ابتدا متخصص با کمک روش اف یو تی، کاشت را انجام می‌دهد سپس برای پرپشت شدن و افزایش تراکم ابرو‌ها، از روش اف آی تی استفاده می‌گردد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

بازدید : 13
دوشنبه 8 خرداد 1402 زمان : 11:48

طبیعی است، لب‌ها مانند هر ناحیه دیگری از بدن، با گذشت سالها، حجم و کانتور خود را از دست می‌دهند و در لبخند و عزت نفس افراد اختلال ایجاد می‌کنند. اما امروزه، امکان تغییر شکل آن‌ها با استفاده از پرکننده‌های لب وجود دارد. استفاده از فیلر لب، روشی ساده و کم تهاجمی محسوب شده که برای انجام این روش توصیه می‌شود که بیمار بالای ۱۸ سال سن داشته و واقعا به فیلر لب نیاز داشته باشد.

فیلر لب و بینی چیست؟

فیلر لب و بینی، روشی است که امروزه برای بهبود ظاهر و جوان سازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، فیلر ها به عنوان یک ماده غیر قابل جذب توسط به عنوان جایگزین طبیعی برای بافت بدن استفاده می شوند. با تزریق فیلر به ناحیه لب و بینی، می توان ظاهر صورت را بهبود بخشید و به جوان سازی پوست کمک کرد.

اگرچه فیلر بینی و لب به طور گسترده ای در صنعت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما هنوز بسیاری از افراد اطلاعات کافی در مورد این روش را ندارند. در اینجا، هرچیزی که باید در مورد فیلر لب و بینی بدانید، مورد بررسی قرار داده ایم.

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

فیلر لب می‌تواند به طور متوسط یک سال و نیم ماندگاری داشته باشد. اما به طور کلی دوام فیلر لب به مواد مورد استفاده بستگی دارد. همچنین، فیلر لب را می‌توان برای چندین منظور انجام داد. بنابراین، نتیجه به هدف بیمار بستگی دارد و ممکن است شامل لب‌های پرتر، هماهنگی بهتر صورت و آبرسانی لب باشد. البته باید هزینه فیلر لب را نیز باید درنظر بگیرید.

نکاتی که باید قبل از تزریق در نظر بگیرید

انتخاب پزشک

برای انجام فیلر لب و بینی، حتماً باید به یک پزشک ماهر و کلینیک زیبایی خوب و با تجربه مراجعه کنید. پزشکان ماهر می توانند تزریق فیلر را به دقت انجام دهند و از روش صحیحی برای بهبود ظاهر لب و بینی استفاده کنند.

مواد استفاده شده

اگرچه فیلر لب و بینی به شدت برای زیبایی موثر است، اما باید به دقت بررسی شود که از چه ماده ای برای تزریق فیلر استفاده می شود. هیدروکسی آپاتیت کلسیم و پلی لاکتیک دو نوع موادی هستند که معمولاً در فیلر لب و بینی استفاده می شوند. به طور کلی نوع ژل استفاده شده تاثیر بسزایی در هزینه فیلر بینی خواهد گذاشت.

عوارض جانبی

تزریق فیلر به لب و بینی ممکن است باعث تورم، خارش، درد و کبودی شود. در صورتی که این عوارض فیلر بینی در مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند، باید به پزشک مراجعه کنید.

نتایج

نتایج فیلر لب و بینی معمولاً در عرض چند هفته به طور کامل قابل مشاهده هستند.شما با رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی می توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. همچنین، باید به دقت بررسی شود که نتایج فیلر به اندازه کافی طبیعی و جذاب هستند و با نوع صورت شما هماهنگ هستند یا خیر. اگر شما از تزریق فیلر بینی خود راضی نباشید می توانید به دنبال تخلیه فیلر بینی بروید.

منبع: https://www.drmattab.ir/

بازدید : 10
شنبه 16 ارديبهشت 1402 زمان : 11:26

امروزه افراد زیادی به دنبال اصلاح و رفع انحراف بینی خود هستند. روش های رفع انحراف بینی بدون عمل جراحی و با عمل جراحی انجام می شود. اما باید بگوییم که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که شما برای انجام این کگار باید به دنبال بهترین جراح بینی مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با مقوله عمل جراحی بینی و نکات پیرامون آن آشنا شوید.

انواع روش های تغییر فرم بینی

راه ها و روش های مختلفی برای اصلاح فرم بینی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد.

عمل بینی

عمل طبیعی بینی کار آسانی نیست و باید توسط کسی انجام شود که دارای مهارت کافی در این زمینه باشد و از دانش علمی لازم هم برخوردار باشد تا بینی بیمار را به شکل طبیعی عمل کند.

فیلر بینی

فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی است، که با تزریق ژل انجام می شود. در این روش تغییرات جزئی در فرم بینی مانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی و فرو رفتگی ها و لیفت سر بینی ایجاد می شود.

جراحی پولیپ بینی

افراد زیادی به دنبال درمان بدون جراحی پولیپ بینی هستند. اما باید بگوییم که اگر پلیپ بینی باعث آزاو و ایجاد عوارض شدید می شود باید به دنبال انواع روش های درمانی پولیپ بینی برلوید. جراح بینی پس از معاینه، تشخیص و ارزیابی پولیپ بینی شما، اقدام به درمان می کند. روش های درمانی پولیپ بینی به دو دسته درمان های دارویی و جراحی پولیپ بینی تقسیم می شود.

در این میان بهترین روش برای تغییر حالت بینی رفتن به دنبال فیلر بینی است. در ادامه با فیلر بینی و نکات مرتبط با آن بیش تر آشنا می شوید.

سن مناسب تزریق فیلر بینی

بهترین سن تزریق فیلر بینی بعد از سن 20 سالگی است و پزشکان به هیچ عنوان قبل از 18 سالگی این کار را برای شما انجام نمی دهند؛ مگر اینکه پزشک شما تنها تنها منافع مالی برایش اولویت داشته باشد و سلامتی بیمارانش برایش مهم نباشد.

هزینه فیلر بینی

هزینه فیلر بینی به موارد زیر بستگی دارد:

  • مقدار دوز مصرفی ژل
  • برند فیلر مورد استفاده
  • میزان تخصص و مهارت
  • مکان و موقعیت کلینیک یا مطب
  • تخفیفات و پیشنهادهای ویژه

عوارض فیلر بینی

از جمله عوارض فیلر بینی عبارتند از:

  • التهاب و کبودی در ناحیه که کاملا طبیعی است.
  • بروز واکنش های آلرژیک به فیلر و محتویات آن (به ندرت)
  • عدم تقارن در دو طرف بینی (در صورت عدم تبحر پزشک)
  • حالت تهوع

منبع: https://www.drmattab.ir/

بازدید : 11
دوشنبه 28 فروردين 1402 زمان : 12:00

برخی از افراد از ظاهر بینی خود به دلیل وجود برخی ناهنجاری ها رضایت ندارند. در گذشته تنها راه برای اصلاح فرم بینی عمل جراحی بینی بود. اما از امروزه تزریق ژل و فیلر بینی برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود. تزریق فیلر بینی باعث می شود که دیگر نیاز نباشد که افراد زیر تیغ جراحی بخوابند.

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت محسوب می شود که با تزریق ژل انجام می شود. با استفاده از فیلر بینی می توان تغییرات جزئی همانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی ها ، فرو رفتگی ها و لیفت سر بینی را انجام داد.

باید در نظر داشته باشید که این عمل دائمی نیست و میزان ماندگاری فیلر بینی به مدت 6 ماه است. این امر بدین معناست که تغییرات ایجاد شده کم کم از بین می رود و نیاز به تزریق مجدد ژل است. دائمی نبودن تغییرات با فیلر بینی جزو مزیت های آن محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز را درباره فیلر زیر چشم بدانید.

چگونه فیلر بینی را تزریق می کنند؟

تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی محسوب می شود که در آن فرد دراز می کشد و پزشک متخصص محل تزریق ژل را با محلول تمیز می کند. سپس بی حسی اعمال می شود و پس از آن نیز مقداری از ژل را با دقت به بینی تزریق می کنند. در مرحله آخر پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می‌کند.

بیشتر بخوانید: هزینه فیلر بینی

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از ژل برای زیبایی بینی در مشکلاتی مانند اختلالات تنفسی و انحراف، پیچ خوردگی ، برداشتن قوز، شکستگی و کوچک کردن پره‌ها بینی مناسب نمی‌باشد. اما برای بر طرف کردن ایرادهای جزئی به صورت موقت گزینه مناسبی است. در موارد زیر کاربرد دارد:

  • برای صافی و قرینگی فرم بینی
  • بر طرف کردن قوز و برآمدگی در بینی
  • بر طرف کردن تورفتگی و ناهمواری
  • یک دست شدن ظاهر نامتقارن و نامتناسب بینی
  • بر طرف کردن افتادگی و لیفت کردن سر بینی
  • درصورتی که فرد از عمل جراحی بینی راضی نباشد، با تزریق ژل می‌تواند فرم آن را تغییر دهد.

عوراض فیلر بینی

این روش مانند سایر عمل‌ها دارای عوراض جانبی می‌باشد که بعد از گذشت چند روز بر طرف می‌شوند. البته برخی از خطرات بسیار نادر هستند و ممکن است که هیچ وقت اتفاق نیفتند.

  • درد
  • تورم و قرمزی در محل ترزیق
  • کبودی در محل تزریق ژل
  • خونریزی و صدمه به رگ‌های خونی در صورت تزریق ژل به رگ به صورت تصادفی
  • مختل شدن خونرسانی در بینی به دلیل تزریق نادرست
  • اختلال در بینایی
  • گلوله و برجسته شدن ژل دربخش‌های دیگر بینی یا زیر چشم به دلیل حرکت ژل به این نقاط

درد، تورم و قرمزی در محل تزریق طبیعی است و بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود. ولی در صورت مشاهده دیگر موارد باید به پزشک مراجعه کرد.

منبع

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 605
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 116891
  • بازدید کلی : 127293
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی