loading...

سلامت

بازدید : 661
شنبه 28 مرداد 1402 زمان : 18:42

کاشت ابرو در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین روش های درمان کم پشتی ابرو تبدیل شده است. نتایج کاملاً طبیعی و ماندگاری به صورت دائمی از جمله مزیت هایی است که باعث محبوبیت این روش شده است. بنا به دلایل گوناگونی چون سست شدن فولیکول های ابرو در اثر کمبود مواد مغذی، اصلاح بیش از حد ابرو و باریک کردن آن، سوختگی ابروها در اثر مواد شیمیایی و آتش سوزی، انجام کارهای زیبایی مانند هاشور و تاتو و تغییرات هورمونی خصوصاً بعد از دوران بارداری ابروها دچار ریزش می شوند.

بیش تر بخوانید: کاندید کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو همانند کاشت مو با روش های مختلفی انجام می شود. روش fut قدیمی ترین روش کاشت است که در آن موهای پشت سر افراد به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شد و پس از بیهوشی و ایجاد برش نواری در پشت سر، گرافت های لازم برای کاشت استخراج می شد.

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزار آلاتی مانند هولدرهای اتوماتیک این روش منسوخ شد و روش های دیگر کاشت ابرو و مو مانند کاشت ابرو با روش fit، میکرو fit، سوپر fue، sut و ... روی کار آمدند.

در روش های جدید رایج شده نیازی به ایجاد برش و بخیه در محل بانک مو نیست و فولیکول های مو از طریق پانچ ها و هولدرها بدون اینکه جراحتی بر جای بگذارند؛ خارج می شوند

فرآیند کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت های مو به ناحیه ای از ابرو منتقل می شود. این عمل زیبایی باید توسط پزشک متخصص و در محیط کلینیک به صورت بهداشتی انجام شود تا هیچ گونه عارضه ای به همراه نداشته باشد. پیش از انجام کاشت ابرو، ابتدا ناحیه ابروها توسط پزشک متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. ریزش و یا کم پشتی ابروها می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ژننتیک، پوشش ناکافی فولیکول مو، تریکوتیلومانیا، اسکار ناشی از ضربه، سوختگی یا تومور، آلوپسی، ماداروز ناشی از کم کاری تیروئید، جذام و غیره باشد. کاندیدای مناسب کاشت ابرو کسی است که انتظارات واقع بینانه ای از انجام این عمل زیبایی داشته باشد و محدودیت های این روش را درک کند. در ابتدا از بیمار خواسته می شود تا طرح ابروی مورد نظر خود را بازسازی کند.

پیوند واحد فولیکولی (FUT) و تکنیک استخراج واحد فولیکولی (FUE) در حال حاضر رایج ترین متدهای کاشت ابرو هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش ها، فولیکول های مو از قسمت های مختلف بدن فرد برداشته می شوند و در زاویه و جهت مناسب در ناحیه ابروها کاشته می شوند. استفاده از این متدها به راحتی و بدون هیچ گونه بخیه ای در کمترین زمان صورت می گیرد.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

نکات و مراقبت های بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت کاشت ابرو نسبتاً کوتاه است. در چند روز اول پس از عمل، پوست اطراف ابرو پوسته پوسته می شود که امری طبیعی است. شستشوی مو ۳ روز پس از جراحی، یعنی پس از برداشتن پانسمان مجاز است. در صورت نیاز نیز یک لوسیون یا پاک کننده مناسب توسط پزشک برای شستشوی صورت و ابرو تجویز می شود. تا ۳ هفته پس از جراحی باید از انجام تمرینات بدنی خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید. ریزش موهای کاشته شده پس از چند هفته جراحی کاملاً طبیعی است. موهای جدید ابرو معمولاً طی چند ماه پس از ریزش، شروع به رشد می کنند. رشد مجدد مو از ۳ تا ۴ ماه پس از عمل، شروع می شود. ۴ تا ۶ ماه پس از جراحی نیز رشد ابرو افزایش می یابد که منجر به افزایش تراکم موها می شود. موهای کاشته شده ابرو ممکن است پس از کاشت رشد زیادی داشته باشند که در این صورت باید هر از چند گاهی متناسب با طول ابروهای خود آن‌ها را کوتاه کنید.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

بازدید : 96
چهارشنبه 25 مرداد 1402 زمان : 18:27

روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد. رژیم های غذایی، داروها و حتی تکنیک های جراحی همه ما دوست داریم از وزنی ایده آل برخوردار باشیم. در ادامه با بهترین روش لاغری بیش تر آشنا خواهید شد.

لاغری، اندام زیبا و بدن سالم

داشتن یک اندام زیبا و سالم همیشه مورد توجه همگان بوده است. چاقی معمولا دارای عوارض زیادی است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند در صدد کم کردن وزن خود می باشند. یکی دیگر از دلایلی که لاغری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است عوض شدن سلایق در دنیای مد است که معمولا به این سمت و سو پیش رفته است. ولی چیزی که بیشتر در بحث لاغری دارای اهمیت است، خلاص شدن از اضافه وزن و چاقی است که دارای عوارض زیادی است. پروسه لاغر شدن معمولا زمان بر است و فردی که می خواهد از شر اضافه وزن خلاص شود باید دارای انگیزه و صبر باشد. همچنین توجه به رژیم غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای پر کالری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در کنار رژیم غذایی ورزش کردن نیز به شکل موثری می تواند این پروسه را کوتاه تر کند.

انواع روش های لاغری‌

برای لاغر شدن روش های متفاوتی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها وزن خود را کم کرد و به اندام دلخواه خود رسید. در زیر به انواع روش ها می پردازیم

رژیم لاغری

مهم ترین نکته در پروسه لاغری و کاهش وزن دوری از قند، شکر و نشاسته است. حذف کردن قند و نشاسته از رژیم غذایی باعث می شود که سطح انسولین بدن کاهش پیدا کند و موجب کاهش اشتها گردد و روند لاغری سریعتر پیش رود بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند. رژیم لاغری شکم مبتنی بر رژیم گیاهخواری در کاهش وزن بسیار موثر است. استفاده از محصولات حیوانی باید کم و یا در حد اعتدال باشد.

داروهای لاغر کننده

گاها افراد برای کاهش وزن از روش هایی مثل ورزش کردن یا رژیم غذایی به دلیل اینکه ممکن است سخت به نظر آید دوری می کنند و به روش های دیگر مثل مصرف داروها یا قرص های لاغری روی می آورند.

داروهای لاغری شامل داروهای شیمیایی و گیاهی اند. از نمونه داروهای گیاهی برای کاهش وزن می توان به تخم کتان اشاره کرد. این گیاه به صورت پودر، قرص، دمنوش برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. ادویه هایی مثل دارچین، هل، تخم رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشوند و برای لاغر شدن بسیار موثرند که میتوان آنها به صورت دمنوش یا در غذا استفاده کرد.

بیش تر بخوانید: رژیم سه روزه ارتشی

قرص و داروهایی شیمیایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند ممکن است دارای عوارض جانبی باشند و مصرف روزانه ی آنها مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد. البته قرص هایی نیز هستند که عوارض جانبی ندارند و دارای فرمول و پایه ی گیاهی می باشند و معمولا برای لاغری تجویز می گردند مثل قرص لاغری هزال و یا فلوردو که از گیاهانی مثل چای سبز، نعناع فلفلی، زیره ی سیاه، رازیانه، زنیان و غیره ساخته می شوند و باعث کاهش اشتها می گردند.

جراحی لاغری و لیپوساکشن

در مواقعی که چربی های بدن مقاوم شده اند و به راحتی با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند، می توان با جراحی و لیپوساکشن این چربی ها را برداشت. لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی است که برای برداشتن چربی های موضعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش پزشک متخصص با استفاده از یک لوله ی توخالی و کوچک به نام کانولا چربی بدن را خارج می کند. در واقع با یک سرنگ مخصوص توده های چربی ساکشن می شوند. نکته ی مهمی که در مورد لیپوساکشن وجود دارد این است که عدم توجه به رژیم غذایی و ورزش ممکن دوباره چاقی و اضافه وزن را به دنبال داشته باشد.

ورزش کردن

ما روزانه کالری هایی که از طریق غذا خوردن به دست می آوریم انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه به ما میدهد. حال اگر میزان کالری دریافتی بیش از فعالیت ما باشد این کالری به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق ورزش کردن یک راهکار بسیار سودمند است. ورزش کردن از عوامل مهم در کاهش وزن است که در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند شما به وزن دلخواه برساند. رفتن به باشگاه و انجام ورزش ها و حرکات متناسب با وزن و بدن شما یکی از بهترین روش های لاغری است.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

بازدید : 95
چهارشنبه 25 مرداد 1402 زمان : 18:19

عمل کاشت ابرو به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد، مدت زمان کاشت ابرو در حدود 2 ساعت می باشد اما باید تا یک ساعت بعد از کاشت ابرو در کلینیک بمانید و زیر نظر باشید. در عمل کاشت ابرو جهت کاهش درد از دستگاهی به نام Wand استفاده می کنند. روش های متدوال برای کاشت ابرو روش FUEو روش نوار FUTمی باشد. برای کاشتن ابرو نیازمند به فلیکول های مو هستیم، جراح این فولیکول ها را ناحیه پشت گوش شخص بر می دارد به این شیوه که پزشک با ایجاد شکافی کوچک در سر، از قسمت عقبی سر، بخش بسیار کوچکی را برداشته و در میکروسکوپ به صورت تفکیک شده به پیازهای مو در می آورد.

فولیکول های مو را با سوزن های مخصوص پیوند می دهند، وضعیت و موقعیت تار موهای جدید باید با دقت تعیین شودتا دقیقا شبیه ابرو طبیعی شود، نکته قابل توجه این است که، فولیکول هایی باید انتخاب شوند که ضخامت مویی آن ها با ضخامت موی ابرو شخص هم خوانی داشته باشد. فوليکول‌هاي کاشته شده به سرعت رشد می کنند، و ابروی پر پشتی را بوجود می آورد. البته این موها بعد از ۲ الی۳ هفته مجدد می ریزند اما دوباره رشد می کنند و این رشد تا ۴ ماه ادامه خواهد داشت. يک تا دو هفته بعد از عمل کاشتن ابرو، براي کشيدن بخيه‌ها ه پزشک خود مراجعه کنيد.

بیش تر بدانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

افراد زیر می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام کاشت ابرو باشند. افراد اگر شرایط مناسبی برای کاشت ابرو داشته باشند می‌توانند به فکر کلینیک انتخابی و هزینه کاشت ابرو باشند.

  • افرادی که طی اصلاح غیر اصولی دچار کچلی دائمی ابرو شده‌اند.
  • افرادی که مادرزادی ابروی طبیعی نداشته‌اند.
  • خانم‌هایی که از تاتو و تمدید هاشور ابروهای خود خسته شده‌اند.
  • افرادی که دچار سوختگی و یا شکستگی در ابروی خود شده‌اند.
  • افرادی که دچار ریزش ابرو هستند.

انواع روش کاشت

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که انواع روش کاشـت ابرو بهترین مرکز کاشـت ابرو در تهران به چه صورت است؟

بیش تر بدانید: هزینه کاشت ابرو

روش تهاجمی FUT:

یکی از اولین روش‌های کاشـت ابرو روش FUT می‌باشد. در این روش پزشکان با ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. در طول این روش پزشکان با ایجاد برشی نواری شکل در محل اهدا یا بانک مو، فولیکول‌ها را از پوست جدا کرده و در ناحیه مورد نظر می‌کارند.

روش غیرجراحی FUE:

از روش‌های جدید و مدرن کاشـت ابرو می‌توان به روش FUE اشاره کرد. در این روش پزشکان بدون ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. در طول این روش پزشکان فولیکول‌ها را به طور واحدهای مجزا از محل اهدا برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

بازدید : 70
يکشنبه 22 مرداد 1402 زمان : 12:57

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) در دنیا حدود ۱.۹ میلیارد انسان دچار چاقی هستند. ۳۹ درصد از تمام این افراد، بزرگسال می باشند. که متاسفانه درصد نگران کننده ای است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید کسانی که به هر مقداری دارای اضافه وزن و چاقی هستند باید حتما به طرق سالم وزن خود را کم کنند و با لاغری خود را در محدوده وزنی نرمال برسانند و گرنه حتی جان آن ها نیز امکان دارد به خطر بیفتد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری شکم و پهلو

ما در این مقاله به بررسی چاقی، عوارض چاقی، لاغری و بهترین روش لاغری در جهان خواهیم پرداخت. اگر در پی این هستید وزن خود را کم کنید این مقاله ۱۰۰ درصد برای شما مفید خواهد بود تا به هدف خود برسید و در یک بازه زمانی به وزن مورد نظر خود برسید.

کم کردن وزن با رژیم لاغری

رژیم لاغری یعنی برنامه غذایی که اشخاص آن را دنبال می کنند تا از طریق آن وزن اضافی خود را از دست دهند. هر رژیمی که به کم کردن وزن کمک کند یک تعداد غذا و خوراکی اصلی و یک تعداد غذای ممنوعه دارد که نباید در طول رژیم مصرف شوند. برنامه های غذایی این چنینی معمولا بر روی محدود کردن برخی از غذاها تمرکز دارد و قادرند تا مقدار قابل توجهی از وزن افراد را کمک کنند. هزاران رژیم لاغری وجود دارد که اسم برخی از آن ها عبارتند از:

  • رژیم اتکینز
  • پالئو
  • دوکان
  • دوربو
  • کربو
  • نروژی
  • ۱۷ روزه
  • رژیم ww
  • رژیم DASH
  • رژیم لاغری ۱۲۰۰ کالری
  • رژیم ۸۰/۲۰
  • رژیم HCG
  • رژیم لاغری کتو
  • و ….

این ۹ رژیم معروف ترین رژیم ها در دنیا می باشد.

رژیم وگان (vegan diet)

یکی از رژیم هایی که در کنار داشتن محدودیت، طرفداران خاص خود را دارد، رژیم وگان می باشد. وگان به معنای گیاه خواری است. به عبارت دیگر، استفاده از هرگونه محصولات و فراورده های حیوانی در این رژیم ممنوع بوده و صرفا از گیاهان استفاده می شود. البته این نوع رژیم به واسطه محدود بودن در دریافت مواد مغذی مورد بحث بسیاری از محققان قرار داشته؛ اما به دلیل در نظر گرفتن مسائل اخلاقی همچنان مورد تایید بسیاری از افراد قرار دارد.

رژیم های کم کربوهیدرات

یکی دیگر از رژیم های پرطرفدار و استاندارد موجود در جهان، رژیم لوکارب می باشد. همان طور که از نام رژیم لوکارب به نظر می رسد، از دو واژه لو (پایین) و کارب (کربوهیدرات) به معنای کم کربوهیدرات تشکیل شده است. به عبارت دیگر، در این رژیم افراد به کاهش حجم کربوهیدرات مصرفی خود می پردازند. در واقع، در این رژیم با توجه به میزان کالری دریافتی فرد، سطح کربوهیدرات مصرفی نیز تعیین خواهد شد.

رژیم کتوژنیک مناسب برای لاغری و کاهش وزن

همان طور که از نام کتوژنیک پیداست، این رژیم به واسطه تغییر ماده اصلی سوخت و ساز بدن یعنی قند به کتون عمل می کند. منظور از کتون در این رژیم، اسیدهای چربی هستند که به عنوان سوخت و ساز سلول های بدن مورد استفاده قرار می گیرند. ماده اصلی برای سوخت و ساز سلول، کربوهیدرات است. در صورتی که بدن کربوهیدراتی در اختیار نداشته باشد، به سراغ چربی ها می رود، به چنین شرایطی فاز کتوسیس بدن گفته می شود.

منبع: فیت بادی کلینیک

بازدید : 87
يکشنبه 22 مرداد 1402 زمان : 12:56

روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق فیلر برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه فیلر بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌تر و کم تهاجمی تر از جراحی زیبایی بینی است و برخلاف آن هیچ گونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد.. میزان استفاده از فیلرها جهت اصلاح فرم بینی برای بیماران از شخصی به شخص دیگر متفاوت می ‌باشد زیرا هر فردی دارای بینی متفاوت و خواستار نتایج متفاوتی هستند.

بیش تر بخوانید: کاشت ابرو

هدف از تزریق فیلر بینی آن است که هر بیمار به بهترین و طبیعی ‌ترین نتایج ممکن در این فرآیند دست یابد. این بدان معناست که برای برخی از بیماران بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظر آن ها انجام عمل جراحی بینی است. بهتر است قبل از انجام این پروسه درمانی حتما با یک متخصص پوست خوب مشورت نمایید تا تعیین شود که کدام گزینه برای شما مناسب‌ تر است.

ماندگاری فیلر بینی

از فیلر برای اضافه کردن حجم به پل بینی، نوک بینی یا ناهمواری‌ هایی در نواحی مختلف آن استفاده می ‌شود. ماندگاری فیلر بینی بین 12 الی 18 ماه می باشد. افرادی که دارای قوز بزرگ بر روی بینی خود هستند و یا بینی با دفرمیتی ‌های حاد دارند (انحراف ناشی از شکستگی و مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی ) به احتمال زیاد عمل جراحی بینی گزینه بهتری برای آن ها خواهد بود زیرا شاید نیاز به پروتزهای دائمی باشد .

بیش تر بخوانید: فیلر بینی استخوانی

مراحل انجام تزریق فیلر بینی

  • مراجعه به بهترین متخصصان زیبایی
  • بررسی ساختار، شکل ظاهری و بافت بینی
  • گفت و گو با پزشک در مورد انتظارات و اهداف خود
  • ضدعفونی کردن و بی حسی ناحیه تزریق
  • تزریق فیلر در نقاط مختلف بینی

عوارض تزریق فیلر بینی

اگر این فرایند زیبایی توسط بهترین متخصصان انجام شود عوارض خاصی به همراه نخواهد داشت فقط ممکن است در ناحیه تزریق مقداری سوزش و تورم و کبودی ایجاد شود که پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.

اگر تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام شود با نامتقارن شدن بینی، عفونت و خونریزی همراه خواهد بود.

هزینه لیفت بینی و فیلر

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این مسئله به شما کمک کند که لیفت بینی با نخ بهتر است یا با تزریق فیلر، تعیین هزینه هر کدام از این روشها است.

اصولا انجام تمامی تکنیک های غیر جراحی زیبایی و جوانسازی پوست با توجه به فاکتورهای ثابتی مشخص می‌شود. از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مهارت و تخصص پزشکی که به برای شما لیفت بینی می‌پردازد.
  • میزان و سطح مشکلات بینی شما
  • متریالی که در این جهت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میزان متریالی که می بایست برای بینی شما مورد استفاده قرار بگیرد.
  • زمانی که جهت انجام یک جلسه یا تعداد جلسات بیشتر برای انجام لیفت نخ بینی شما مورد نیاز میباشد.
  • خدمات و اقداماتی که قبل و بعد از انجام لیفت بینی توسط کلینیک در اختیار شخص قرار داده می شود.
  • آزمایش ها یا اسکن های مورد احتیاج با توجه به درخواست پزشک جهت انجام لیفت بینی
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک و مطب پزشک متخصص

معمولاً موارد ذکر شده در همه روش های زیبایی به صورت ثابت در نظر گرفته می‌شود.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

بازدید : 77
يکشنبه 22 مرداد 1402 زمان : 12:54

جراحی‌های لاغری از جمله اسلیو از موفق‌‍ترین راهکارهای لاغری است. در طی این جراحی با تغییراتی که در سیستم گوارش شما ایجاد می‌شود، در نهایت منجر به کاهش وزن خواهد شد.

این نکته لازم به ذکر است این دسته از جراحی‌های زمانی انجام می‌شود که رژیم غذایی و ورزش موثر نباشد یا به دلیل چاقی دچار مشکلات و عوارض پس از آن شده‌ باشید.

روشی مانند عمل اسلیو معده با محدود کردن میزان غذا و روشی مانند بای پس با کمتر شدن میزان غذا و همچنین کاهش توانایی در جذب مواد مغذی به کاهش وزن کمک می‌کند.

پس از جراحی ، جراح لاغری توصیه‌هایی برای شما خواهد داشت تا با انجام دادن آن نکات و رعایت رژیم اسلیو وزن خود را کاهش دهید.

جراحی‌های لاغری بای پس و اسلیو معده برای چه افرادی انجام می‌شود؟

با وجود اینکه این عمل جراحی ایمنی است؛ اما مراجعه‌کننده به متخصص جراحی لاغری باید شرایط لازم برای عمل جراحی را داشته باشد. معمولا برای این دسته از افراد جراحی‌های لاغری انجام می‌گیرد:

  • شاخص توده بدنی 40 یا بالاتر است که به عنوان چاقی شدید شناخته می‌شود.
  • شاخص توده بدنی 35 تا 39.9 به عنوان چاقی شناخته می‌شود و همراه با مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون و… است.
  • حتی اگر شاخص توده بدنی کمتری داشته باشید؛ اما مشکلات جدی به دلیل اضافه وزن دارید، احتمالا نوع مناسبی از جراحی لاغری برای شما انجام می‌گیرد.

جراحی چاقی برای همه افرادی که چاق و اضافه وزن دارند، مناسب نیست. به همین دلیل پزشک قبل از هرگونه جراحی وضعیت عمومی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا وضعیت مناسبی برای جراحی داشته باشید.

مزایای اسلیو معده

  • یک عمل ساده و سریع است.
  • بیماران با اختلالات پزشکی خاص هم می توانند این عمل را انجام دهند.
  • منجر به بهبود بیماری های مرتبط با چاقی می شود.
  • کاهش وزن موثر و طولانی مدت را به همراه دارد.

معایب عمل اسلیو معده

بیمار ممکن است پس از عمل اسلیو عوارض کوتاه مدتی را تجربه کند که اصولا با رعایت نکات گفته شده توسط پزشک به زودی رفع می شوند. این عبارتند از:

  • ریفلاکس و سوزش معده
  • درد و خونریزی در معده
  • کمر درد
  • عدم تحمل سرما
  • ابتلا به عفونت (نادر)
  • ایجاد آبسه شکمی (نادر)
  • تنگی نفس
  • انسداد معده و نشتی در قسمت منگنه‌ معده در صورت عدم تبحر جراح

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند

با این که عمل اسلیو معده یک روش موفق‌آمیز است، هنوز هم هستند افرادی که علی رغم ابتلا به چاقی مفرط از انجام جراحی ترس و وحشت دارند، در چنین شرایطی استفاده از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند بسیار کاربردی است.

انتخاب پزشک بهتر

یکی از مزایای مهم صحبت با بیمارانی که تجربه عمل اسلیو را داشته‌اند کمک به انتخاب پزشک است که در حقیقت مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل جراحی است. بیمار باید بتواند به راحتی با پزشک خود ارتباط برقرار کند و اطمینان کاملی بین پزشک و بیمار ایجاد شود تا عمل علاوه بر نتیجه بخشی در کاهش وزن با آرامش بیمار انجام گیرد.

کاهش نگرانی‌ها

از دیگر مزیت آن می‌توان به کاهش بسیاری از نگرانی‌ها اشاره کرد. اسلیو معده به طور کل یک جراحی کم عارضه است با این حال فرد مورد نظر در مورد مسائلی همچون مشکلات دوران نقاهت، بازگشت وزن و … دچار نگرانی می‌شود، در نتیجه استفاده از تجربیات فردی که پیش از این مراحل عمل را سپری کرده باشد بسیار کاربردی می‌باشد.

آشنایی بیشتر با مراقبت‌های قبل و بعد عمل

درست است که پزشکان این اقدامات را به طور کامل برای بیمار شرح می‌دهند، اما با این حال دریافت اطلاعات از شخصی عادی که تجربه این عمل را داشته است بهتر و راحت‌تر است.

افزایش انگیزه

استفاده از تجربیات بیمارانی که این جراحی را انجام داده و نتیجه گرفته‌اند انگیزه زیادی در فرد مورد نظر ایجاد کرده و او را ترغیب به انجام این عمل می‌کند.

منبع: اسلیو دکتر

بازدید : 14
سه شنبه 10 مرداد 1402 زمان : 19:26

ابرو یکی از بخش های بسیار مهم و برجسته صورت هر فرد است. به همین دلیل امروزه روش های مختلفی برای ترمیم ابروها به روی کار آمده اند. یکی از محبوب ترین و رایج ترین اقداماتی که در زمینه بهبود حالت ابروها انجام می شود، کاشت ابرو است. کاشت ابرو از بسیاری از راهکارهای دیگر مانند تاتو، هاشور یا میکروبلیدینگ ابرو بهتر، موثرتر و دارای ماندگاری فوق العاده بیشتری است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاشت ابرو در ایران به روشی رایج تبدیل شده است. البته اگر چه کاشت ابرو روشی نتیجه بخش است اما در مورد آناتومی، طراحی پیوند، استخراج و روش کاشت نیاز بالایی به دقت و دانش وجود دارد.

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی و بدون هیچ گونه درد و ناراحتی انجام می شود. متخصص کاشت ابرو پس از دریافت مو از سر و تفکیک موها از بافت ها در زیر تلسکوپ شروع به کاشت می کند. کاشت ابرو دقیقا بر روی طرحی که از قبل روی ابرو کشیده شده انجام می شود. این طرح با توجه به درخواست بیمار و همخوانی با فرم و شکل صورت کشیده می شود. کاشت ابرو یک کار تخصصی و در این حال هنری است زیرا با زیبایی صورت فرد رابطه مستقیم دارد.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

در اولین مرحله از کاشت ابرو باید فرد برای مشاوره و بررسی وضعیت ابروها به بهترین دکتر کاشت ابرو مراجعه کند تا بتوان همه مشکلات مربوط به ابروها را به طور کامل مورد بررسی قرار داد و طرحی متناسب با حالت کلی و دیگر اعضای صورت برای کاشت ابروی طبیعی به دست آورد. زمانی که طرح ابرو بعد از کاشت نهایی می شود، متخصص پوست با شما درباره آن با شما به گفت و گو خواهد نشست.

چرا که یکی از مهم ترین موارد موثر بر روی رضایت شما از عمل کاشت ابرو، تطابق حالت آن با مدل درخواستی شماست. البته اگر شما بخواهید مدل کاشت ابرویتان به عنوان مثال خیلی نازک باشد ولی بر اساس تجربه پزشک، این مدل ابرو اصلا برای صورتتان مناسب نباشد، او به شما در این زمینه تذکر خواهد داد اما در نهایت مدل ابرو بعد از کاشت دقیقا بر اساس تمایل شما خواهد بود.

بهبودی بعد از کاشت ابرو

بعد از اتمام کاشت مقدار کمی التهاب و قرمزی مشاهده می کنید که کاملا طبیعی می باشد . به طور نمونه امکان دارد بیمار احساس خارش در این ناحیه داشته باشد که فقط برای مدت 1 تا 2 روز دوام و ماندگاری دارد. به هر حال اگر شما متوجه شدید که این عارضه برای مدت طولانی تر از حالت معمول ادامه پیدا کرده است پزشک خود را در جریان بگذارید، امکان کنترل این خارش با استفاده از پمادها و کرم‌های مخصوص وجود دارد و بیمار می‌تواند از این داروها به صورت موضعی در طول روز و شب برای بهبود عوارض عمل استفاده کند. اما با رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو می توانید این عوارض را کاهش دهید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

بازدید : 8
سه شنبه 10 مرداد 1402 زمان : 19:21

رژیم گیاهخواری انواع گوناگونی دارد که ما آنها را برای شما بیان می کنیم. در بعضی از گروه های گیاهخوار علاوه بر غذاهای گیاهی، از مواد غذایی دیگر با منشا حیوانی نیز استفاده می شود.

LACTO - VEGETARIAN : علاوه بر غذاهای گیاهی ، از فرآورده های لبنی به جز بستنی نیز استفاده می کنند.

OVO- VEGETARIAN: علاوه بر غذاهای گیاهی ، از تخم مرغ نیز استفاده می کنند.

LACTO-OVO- VEGETARIAN : این گروه علاوه بر غذاهای گیاهی، از شیر و تخم مرغ در برنامه غذایی خود استفاده می كنند كه متداول ترین و راحت ترین نوع گیاهخواری است.

SEMI- VEGETARIAN : به نام رژیم نیمه گیاهخواری است. این گروه فقط گوشت قرمز را از برنامه غذایی خود حذف می كنند، ولی محصولات لبنی ، تخم مرغ ، مرغ و ماهی را مصرف می كنند. این نوع رژیم ممكن است به دلایل مذهبی و سنتی ، الگوهای فرهنگی و یا جهت حفظ سلامتی اتخاذ شود.

VEGAN : تحت عنوان گیاهخواری تام می باشد كه هیچ نوع گوشت و محصولات حیوانی را مصرف نمی کنند. رژیم این افراد شامل سبزیجات ، غلات، حبوبات ، انواع مغزها، دانه ها و میوه ها می باشد. این گروه حتی از محصولات چرمی ، پشمی ، ابریشمی یا هرگونه محصول بدست آمده از حیوانات نیز استفاده نمی كنند.

PESCO- VEGETARIAN: این گروه از فرآورده های لبنی ، تخم مرغ و ماهی تغذیه می كنند، اما از انواع دیگر گوشت پرهیز می كنند.

FRUITARIAN : این گروه فقط از میوه های خام یا خشك شده ، انواع مغزها، عسل و روغن زیتون استفاده می كنند و غذاهای پخته را به میزان حداقل مصرف می کنند.

بیش تر بخوانید: رژیم آب درمانی

معایب رژیم گیاهخواری

  • 1ـ ویتامین های B2 , B6 , B12 ، اسید فولیك و عناصری مثل روی و آهن در منابع حیوانی بیشتر و قابل جذب تر هستند.
  • 2ـ وجود مهار كننده های جذب درمنابع گیاهی مثل " فیتات " ( در غلات سبوس دار، انواع مغزها و دانه ها )، اگزالات ( در اسفناج ، ریواس، جعفری ، بادام زمینی و انواع مغزها ) و سیترات ( در مركبات ) باعث كاهش جذب مواد مغذی می شوند.
  • 3ـ كمبود اسید های آمینه ضروری در غذاهای گیاهی
  • 4ـ مصرف زیاد ویتامین C ( در اثر مصرف زیاد میوه و سبزی ) باعث می شود كه مازاد ویتامین C به اسید اگزالیك تبدیل شود و خطر ابتلا به سنگ های اگزالاته در گیاهخواران افزایش یابد.

بیش تر بخوانید: رژیم سه ماهه

گیاهخواری در بارداری

گیاهخواری در بارداری یکی از موضوعاتی است که ذهن مادران گیاهخوار را به خود مشغول کرده است. رژیم‌های گیاهخواری به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارند، روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، گیاه خواری خطر بیماری‌های عروق کرونر قلب‌، سرطان و دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. برخی از افراد نیز به دلایل اخلاقی و حمایت از حقوق حیوانات، به این نوع از رژیم‌های غذایی گرایش دارند. خیلی از زنان گیاهخوار نگران این هستند که رژیم گیاهخواری در دوران بارداری‌، آنان و جنین در حال رشدشان را در معرض خطر کمبودهای مواد مغذی مانند کمبود پروتئین‌، آهن‌، ویتامین D‌، کلسیم‌، ید‌، امگا 3 و ویتامین B12 در تغذیه بارداری قرار دهد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

بازدید : 13
چهارشنبه 24 خرداد 1402 زمان : 18:34

عمل اسلیو یکی از راه‌های درمان چاقی با روش جراحی معده است که با هدف کاهش حجم معده در افرادی که درگیر چاقی و اضافه وزن بالایی هستند انجام می‌گیرد. این جراحی تحت عنوان گاسترکتومی اسلیو لاپاراسکوپی معرفی می‌شود. با عمل اسلیو حدود ۸۰ درصد از معده برداشته شده و تنها قسمتی لوله مانند از آن که هم‌شکل و هم‌اندازه یک موز است باقی می‌ماند.

پس از این جراحی با توجه به اینکه معده بسیار کوچک شده، فرد اشتهای کمی خواهد داشت و در این صورت خیلی راحت‌تر می‌تواند وزن اضافه خود را کاهش دهد. همچنین تغییرات هورمونی گوارشی به دلیل برداشته شدن بخش اعظم معده سبب تسریع کاهش وزن می‌شود. این تغییرات هورمونی در بهبود علائم ناشی از چاقی مثل بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا و دیابت نیز مؤثر است.

بیش تر بدانید: تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، عمل اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی
  • ایجاد لخته‌های خونی
  • اختلالات خونی و ریوی
  • نشت غذا از محل بریده‌شده معده

عوارض بلندمدت احتمالی این عمل به‌صورت زیر است:

  • انسداد دستگاه گوارش
  • رفلاکس اسید معده
  • هیپوگلایسمی (کاهش قند خون)
  • سوءتغذیه
  • استفراغ

آزمایشات و مراقبت‌های قبل از عمل اسلیو

روز عمل، آزمایش های قبل از عمل لاغری اتی به‌منظور ارزیابی کامل شرایط جسمانی تجویز می‌شود. مهم‌ترین این آزمایش‌ها و مراقبت های بعد از عمل اسلیو عبارت‌اند از:

  • معاینه کامل جسمانی
  • آزمایش CBC، سونوگرافی صفراوی و سایر تست‌های سنجش شرایط جسمانی
  • کنترل بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی
  • مشاوره تغذیه
  • برگزاری جلساتی برای آشنایی با نوع جراحی و شرایط پس از عمل
  • مشاوره با روان‌پزشک برای اطمینان از آمادگی روانی فرد برای انجام عمل اسلیو

مزایای عمل اسلیو

این عمل نسبت به سایر عمل‌های لاغری دارای مزایای زیر است:

  • کاهش اندازه معده و القای سیری زودرس
  • عدم نیاز به کاهش سایز روده و یا و قطع کردن و اتصال مجدد آن
  • عملکرد نرمال معده پس از عمل و محدودیت‌های کمتر غذایی پس از عمل
  • عمل کم تهاجمی‌تر و با عوارض کمتر نسبت به بای پس معده
  • برداشته شدن غده‌های ترشح‌کننده هورمون گرلین و درنتیجه کاهش اشتهای طولانی‌مدت

کدام عمل برای لاغر شدن مناسب‌تر است؟

این که عمل اسلیو بهتر است یا عمل بای پس به تصمیم پزشک بستگی دارد. پزشک با در نظر گرفتن موارد زیر نوع عمل متناسب با شرایط شما را انتخاب می‌کند.

  • شاخص توده بدنی (BMI) فرد
  • سابقه درمانی
  • شرایط جسمانی و بیماری‌های زمینه‌ای
  • انتظارات و توقعات شما از عمل لاغری

منبع: https://www.sleevedr.ir/

بازدید : 9
سه شنبه 23 خرداد 1402 زمان : 18:05

انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران، به ‌عنوان مهم‌ترین نکته برای انجام این جراحی‌ها شناخته می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

به‌ همین دلیل است که می‌خواهیم در ادامه این مبحث، اطلاعات خاصی در رابطه با ویژگی‌های بهترین جراح لاغری در تهران برای شما داشته باشیم. بر اساس آمار انجام‌ شده، میزان چاقی‌های افراد به بالاترین حد رسیده است و این ‌موضوع سبب شده تا افراد بسیاری از راهکار جراحی لاغری استفاده داشته باشند.

به‌ غیر از مورد فوق، سازمان مدیریت و جلوگیری از بیماری‌های افزایش وزن و دیگر موارد در کشور آمریکا این آمار را دریافته که بیشتر از یک ‌سوم افراد این کشور درگیر بیماری چاقی شده‌اند.

دلایل بسیار زیادی عامل مؤثر برای افزایش وزن و چاقی افراد می‌باشد

البته دلایل بسیار زیادی عامل مؤثر برای افزایش وزن و چاقی افراد می‌باشد. در هر صورت چاقی به ‌عنوان یک بیماری و معضل خطرناک به حساب می‌آید که افراد نیاز دارند تا از طریق راهکارهای اصولی و حرفه‌ای برای کاهش وزن خود تلاش کنند.

بر اساس این ‌که آمار زیاد افراد مبتلا به چاقی محاسبه شده ‌است، اغلب افراد در پی استفاده از راهکارهای جراحی‌های لاغری می‌باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی نتیجه جراحی‌های لاغری، انتخاب بهترین جراح دراین‌باره می‌باشد.

بیش تر بدانید: آیا با بیماری واریکوسل در مردان آشنایی دارید؟

ضروری بودن انجام جراحی لاغری بر چه اساس می‌باشد؟

قابل ‌مشاهده است که افزایش وزن در دنیای پیرامون ما در تمامی کشورها به خصوص کشور ما ایران بسیار زیاد شده‌ است و به ‌عنوان یک عامل بسیار خطرناک و جدی برای شکل‌گیری انواع بیماری‌های مختلف شناخته می‌شود.

حتی امکان دارد که برخی از این بیماری‌ها بر اثر چاقی کشنده باشند و اگر بخواهیم مهم‌ترین این بیماری‌ها را نام ببریم، می‌توانیم به مواردی همچون دیابت نوع دوم، سرطان سینه، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان کولون و دیگر موارد اشاره کنیم.

حال با این مسائل درمی‌یابیم که اضافه ‌وزن و چاقی فقط روی ظاهر افراد تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه می‌تواند دریچه‌ای برای مبتلا شدن افراد به بیماری‌های خطرناک دیگر باشد و سلامتی آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

موارد موثر روی جراحی لاغری

یکی از تأثیرگذارترین مواردی که روی جراحی لاغری و نتیجه آن مؤثر است، پزشک جراحی می‌باشد و در کنار آن نوع استفاده از جراحی مد نظر کمک خواهند کرد تا فرد، تعادل وزن را تجربه کند.

در حالت کلی راهکارهای مختلفی از جراحی‌ها ارائه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص خود می‌باشند و وظیفه جراح مربوطه در این است تا بتواند بر اساس نیازهای یک بیمار و شرایط بدنی او بهترین جراحی را برای او در نظر بگیرد.

شرایط انجام این عمل‌ها به گونه ایست که تاثیر مستقیم روی معده افراد خواهند گذاشت و با تغییراتی که در بخش گوارشی افراد رخ خواهد داد، افراد با سرعت بیشتری احساس سیری خواهند کرد و به ‌مرور زمان اندازه معده آن ها مواد غذایی کمتری را جا خواهد داد و این عامل مؤثری برای از بین بردن وزن‌های اضافه افراد خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین تاثیرگذاری روش جراحی، به جراح لاغری مربوط می‌باشد. برای این ‌که اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات و ویژگی بهترین جراح لاغری در تهران داشته باشید، در ادامه این مبحث با ما باشید.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 605
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 116886
  • بازدید کلی : 127288
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی